Braggart
Konstantin "Zmogk" Danilov
Konstantin "Zmogk" Danilov
Βιογραφικό

Ο Konstantin Danilov (γεν. 1979, Μόσχα) είναι ζωγράφος και τοιχογράφος από τη Μόσχα, ο οποίος τώρα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, Ελλάδα, αφότου μετακόμισε από τη Ρωσία το 2022. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους του ακμάζοντος κινήματος γκράφιτι στη Ρωσία της δεκαετίας του 1990, και οι εμπειρίες της εργασίας με το χρώμα και το σχήμα στον αστικό χώρο εξακολουθούν να διαμορφώνουν το έργο του. Τώρα, συνδέεται με τη ζωγραφική Color Field. Δημιουργεί επίσης εκτυπώσεις, σχέδια και ψηφιακές εκδόσεις.

Ο Konstantin εργάζεται αυτήν την περίοδο σε διαφορετικές σειρές ζωγραφικής. Σε ένα έργο με τίτλο “Borderline States” εξερευνά την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση της συγκέντρωσης και τον ρόλο της περιφερειακής όρασης στην ερμηνεία διαφορετικών εξωτερικών συναισθηματικών πεδίων. Εδώ ενδιαφέρεται για την καταστολή και την υποκατάσταση των συναισθημάτων, τη σχέση μεταξύ ορίου και κέντρου και τη λειτουργία της ασυνείδητης μνήμης.

Στο δεύτερο έργο “Limits of Intervention” εξερευνά την ισορροπία μεταξύ φύσης και ανθρώπινης επιρροής μέσω ημι-αφηρημένων τοπίων. Αποτυπώνει στιγμές ελάχιστης ανθρώπινης παρέμβασης, αποκαλύπτοντας κρυμμένη ομορφιά και εύθραυστη αρμονία. Τα έργα αντανακλούν την ένταση μεταξύ του χάους της φύσης και της τάξης του πολιτισμού, την αμοιβαία επιρροή τους και το μυστήριο της συνύπαρξής τους, εμπνέοντας προβληματισμό σχετικά με τη σημασία του σεβασμού του φυσικού κόσμου. Ένα άλλο έργο – «Ενσωμάτωση» – είναι αφιερωμένο στο πρόβλημα της ανθρώπινης ενσωμάτωσης σε μια διαφορετική κοινωνία υπό τις συνθήκες της μετανάστευσης. Μέσα από τη μορφή και το χρώμα, ο Konstantin παρουσιάζει ένα ψυχολογικό χρωματικό διάγραμμα της ικανότητας ή της αδυναμίας ανάμειξης και συνεργασίας σε νέα πλαίσια.

Και τα τρία έργα ενώνονται από μια ενιαία οπτική τεχνική – τη ζωγραφική στις πλευρές των πινάκων, η οποία χρησιμεύει ως ένα κρυφό στρώμα συναισθημάτων που εκτοπίζονται από το συναισθηματικό υπόβαθρο από την αντίληψη της κύριας εικόνας.
Έχει τρεις ατομικές εκθέσεις: «Αναδρομές στο παρελθόν» στην γκαλερί Triumph το 2019, «Άνοιξη 2020» στην Fineart Gallery το 2020 και «Συνοριακές καταστάσεις» στην Reloft Art Gallery, όλες στη Μόσχα της Ρωσίας. Στις αξιοσημείωτες ομαδικές εκθέσεις συμμετείχε στις εξής: «Apologia for Delusions» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Μόσχας, 2019, «Boundless space… the possibilities of Burning Man», ομαδική έκθεση και δημοπρασία, Burning man Project και Sotheby’s, Νέα Υόρκη το 2021, TRUE LI, ομαδική έκθεση στο Ίδρυμα RuArts, Μόσχα το 2022, ομαδική έκθεση «30 Year Anniversary» στην γκαλερί Fineart, Μόσχα το 2022. Έργα τέχνης του περιλαμβάνονται στη συλλογή του Ιδρύματος RuArts, στη συλλογή Sofia Trotsenko, στο Ίδρυμα Montresso και στο Μουσείο STRAAT στο Άμστερνταμ.

Biography

Konstantin Danilov (b. 1979, Moscow) is a painter and muralist from Moscow, now live and workin Athens, Greece after he moved out from Russia in 2022. He was one of the pioneers of the burgeoning graffiti movement in 1990s Russia, and the experiences of working with color and shape in urban space still inform his work. Now, he associates himself with Color Field painting. He also makes prints, drawings, and digital editions.

Konstantin is currently working on different series of paintings. In one project titled “Borderline States” he explores the psycho-emotional state of concentration and the role of peripheral vision in interpreting different external emotional fields. Here he is interested in suppression and substitution of emotions, the relationship between border and center, and the function of unconscious memory.
The second project “Limits of Intervention” he explores the balance between nature and human influence through semi-abstract landscapes. It captures moments of minimal human intervention, revealing hidden beauty and fragile harmony. The works reflect the tension between nature’s chaos and civilization’s order, their mutual influence, and the mystery of their coexistence, inspiring reflection on the importance of respecting the natural world.Another project – “Integration” – is devoted to the problem of human integration into a different society under the conditions of emigration. Through form and color, Konstantin presents a psychological color chart of the ability or inability to blend in and cooperate in new contexts.

All three projects are united by a single visual technique – painting on the sides of the paintings, which serves as a hidden layer of emotions displaced by the emotional background from the perception ofthe main image.

He has three solo exhibitions:”Flashbacks” at Triumph gallery in 2019,“Spring 2020” at the Fineart Gallery in 2020 and “Borderline states” in Reloft Art Gallery, All in Moscow, Russia. The notable group shows he participated in “Apologia for Delusions”at Moscow Museum of Modern art in Moscow, 2019, “Boundless space… the possibilities of Burning Man”, group show and auction, Burning man Project and Sotheby’s, New York in 2021, TRUE ЛИ, group show at RuArts Foundation, Moscow in 2022, “30 Year Anniversary” group show at Fineart gallery, Moscow in 2022.

His artworks are included in RuArts Foundation collection, Sofia Trotsenko collection, Montresso Foundation and STRAAT Museum in Amsterdam.

Εικαστική ιδέα

Ως ζωγράφος, μελετώ την ψυχολογία του χρώματος για να ανιχνεύσω πώς το χρώμα επηρεάζει τα ανθρώπινα συναισθήματα, τη γενική ψυχο-συναισθηματική κατάσταση και, κατά συνέπεια, την ποιότητα ζωής γενικά και το περιβάλλον γύρω μας. Οι πίνακές μου αιωρούνται ανάμεσα στη φιγούρα και την αφαίρεση, χωρίς να δεσμεύονται πλήρως σε καμία από τις δύο. Μπορεί να περιλαμβάνουν ημι-αφηρημένα τοπία — φανταστικά ή με τοπικούς τόνους βασισμένους στη μνήμη — ή αλληγορικές εικόνες που λειτουργούν ως επιπλέον κανάλι για τη μετάδοση των ιδεών μου.

Αυτή η ταλάντευση μεταξύ αναγνωρίσιμων και άμορφων στοιχείων του έργου δημιουργεί βαθύτερη εμπλοκή για τον θεατή, προσκαλώντας τον να ανασυνθέσει τις παρελθούσες πράξεις και τις διεργασίες που διαμόρφωσαν την παρούσα κατάσταση του καμβά.

Ξεκινώντας από την προσωπική μου εμπειρία και την αντίληψη του χρώματος, καταγράφω διακυμάνσεις της διάθεσης και συναισθηματικές στρεβλώσεις που προκαλούνται από την είσοδο ιστορικών συγκείμενων και παγκόσμιων γεγονότων στη ζωή μας. Ωστόσο, το έργο μου δεν αποτελεί άμεσο σχόλιο για την επικαιρότητα. Η επιλογή της ημι-αφηρημένης εικαστικής γλώσσας βασίζεται σε μια βαθιά επιθυμία να σταματήσει ο κορεσμός του οπτικού μας περιβάλλοντος με εφήμερες και εύκολα λησμονήσιμες εικόνες της επικαιρότητας.

Αντίθετα, αντιλαμβάνομαι τους πίνακές μου ως τοτέμ και πομπούς ενέργειας. Σκοπός τους είναι να εμπνεύσουν έναν επαναπροσδιορισμό των συναισθηματικών καταστάσεων και να επαναφορτίσουν την ψυχή μέσω της χρωματικής αντίληψης.

Κατά τη διαδικασία δημιουργίας, αναλύω το συναισθηματικό υπόβαθρο που δημιουργεί το χρώμα, το βιώνω αισθητηριακά και στη συνέχεια δημιουργώ ένα προσχέδιο με ένα κυρίαρχο χρώμα και λίγα συμπληρωματικά. Η ίδια η διαδικασία είναι μια αναζήτηση ισορροπίας ανάμεσα στο διαισθητικό, ασυνείδητο, ριζικά ελεύθερο αρχικό στάδιο του έργου και στο σαφές, οργανωμένο και λογικό στάδιο ολοκλήρωσής του. Με πολλούς τρόπους, η διαδικασία αυτή είναι ακριβώς το αντίθετο από την επακόλουθη ερμηνεία του έργου από τον θεατή.

Σε ορισμένα από τα πρόσφατα έργα μου, μέρος της σύνθεσης βρίσκεται στα πλάγια του τελάρου. Συχνά αυτά είναι τα πιο φωτεινά σημεία, δημιουργημένα με ανακλαστικά χρώματα, τα οποία ρίχνουν φως στην επιφάνεια γύρω από τον πίνακα και μοιάζουν να πάλλονται στην περιφέρεια της όρασης μας — σαν κάποια μνήμη ή συναίσθημα κρυμμένο στο υποσυνείδητο που επηρεάζει εμάς και το περιβάλλον μας.

Konstantin “Zmogk” Danilov

Artist's Statement

As a painter, I am studying the psychology of color to trace how color affects a person’s emotions, their general psycho-emotional state and, consequently, their quality of life in general and the environment around them. My paintings are suspended between figuration andabstraction, committing to neither completely. They can include semi-abstract landscapes: fictional or with memory-based localized accents, allegorical imagery to provide an additional channel to convey my ideas.

This seesaw between recognizable and formless parts of a painting creates a deeper engagement for the viewers, inviting them to reconstruct the past actions and processes that defined the current state of the canvas.

Coming from a personal perspective and reception of color, I register mood swings and emotional warps created by the intrusion of historical contexts and world events we find ourselves in. My work is not a direct commentary on the current news, though. My choice of semi-abstract idiom is based on a profound desire to stop filling the visual environment with forgettable topical imagery. Instead, I view my paintings as totems and transmitters of energy. They are supposed to inspire a re-evaluation of emotional states, recharging the psyche through color perception.

In my process, I analyze the emotional background colors create, experience them sensually, then create a sketch that has one dominant color and a few others. The process itself is a search for a balance between the intuitive, subconscious, radically free initial stage of work on the sketch and the clear, orderly, and rational stage of bringing it to completion. In many ways, my process is exactly the opposite of the viewer’s subsequent untangling of the image.

In some of my recent paintings part of the composition is located on the sides of the stretcher. Often these are the brightest fragments, done using reflexive paint, that cast light on the surface around the painting and seem to vibrate on the periphery of our vision, as if some memory or emotion hidden in the subconscious but affecting us and our surroundings.

Konstantin “Zmogk” Danilov

Χρησιμοποιήστε όρους όπως “contemporary art” ή “κεραμικά” ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Please use keywords such as “contemporary art” or “ceramics” for better results.